Wzmacniacz zintegrowany Yamaha A-S3200
Od premiery modelu Yamaha HiFi Player, pierwszego na świecie urządzenia audio noszącego nazwę „HiFi”, minęło już 60 lat. Yamaha w tym czasie zyskała miano prawdziwego eksperta w dziedzinie akustyki architektonicznej i promocji muzyki, a swoją wiedzę techniczną wraz z doświadczeniem wykorzystywała do tworzenia coraz doskonalszych, a zarazem wszechstronniejszych urządzeń audio, w tym instrumentów muzycznych, materiałów i półprzewodników.
Bezkompromisowy w każdym calu
Model A-S3200 stanowi zwieńczenie całej gamy wzmacniaczy zintegrowanych Yamahy. Ta absolutnie bezkompromisowa konstrukcja została opracowana tak, aby użytkownik mógł bez trudu poczuć swoją ulubioną muzykę. Inżynierowie zaprojektowali A-S3200 od podstaw z komponentów klasy high-end, w tym wysokiej jakości kondensatorów foliowych PPS, które gwarantują niebywałą muzykalność. Ponadto najnowszy wzmacniacz japońskiego producenta wykorzystuje w pełni zbalansowany układ pozwalający uzyskać najwyższy możliwy stosunek sygnału do szumu, jak również ulepszoną separację kanałów.
Transformator toroidalny
Jeżeli chodzi o moc, to A-S3200 jest najmocniejszym z trzech topowych wzmacniaczy zintegrowanych Yamahy, bowiem model ten dostarcza moc maksymalną 2 x 170 W (4 Ω, 1 kHz, 0,7% THD) i znamionową moc wyjściową 2 x 100 W (8 Ω, 20 Hz – 20 kHz, 0,07% THD). Za źródło energii, podobnie jak w przypadku A-S1200 i A-S2200, służy duży transformator toroidalny, w którym dzięki mniejszemu wypływowi strumienia udało się ograniczyć negatywny wpływ na inne czułe obwody audio. Dodatkowo miedziany drut wyprowadzony wprost z rdzenia zwoju odpowiada za zminimalizowanie energii, jednocześnie pozwalając poczuć pełnię emocji zapisanych w odtwarzanym nagraniu.
Starannie wyselekcjonowane komponenty
Projektanci wyposażyli A-S3200 w starannie wyselekcjonowane kondensatory, w ten sposób gwarantując autentyczność wydarzenia muzycznego. Należy też wspomnieć o zastosowanych terminalach Gliding Oxygen Free Copper i miedzianych śrubach przy dużych kondensatorach blokowych, zapewniając znakomite połączenie pomiędzy poszczególnymi komponentami. Natomiast w pełni zbalansowany układ gwarantuje najwyższy możliwy stosunek sygnału do szumu i ulepszoną separację kanałów. Rezultatem jest scena dźwiękowa, która sprawia, że cały system niemal znika i przenosi słuchacza do czasu i miejsca nagrania.
Autorskie rozwiązania
Yamaha – aby w pełni wyrazić głęboki, rytmiczny bas – sięgnęła po Mechnical Ground Concept. Zastosowane rozwiązanie pozwala osiągnąć ekspresyjne niskie tony poprzez maksymalne usztywnienie konstrukcji i ograniczenie niepożądanych wibracji. Duży transformator mocy, kondensatory blokowe i radiatory przekręcone są bezpośrednio do ramy, co z kolei zapewnia niesamowitą sztywność. Całości dopełnia koncepcja niskiej impedancji, dzięki której m.in. udało się uzyskać otwartą, naturalną scenę dźwiękową, a użytkownik ma wrażenie bliższego obcowania z dziełem stworzonym przez artystę.
Moc wyjściowa | 2 x 170 W |
---|---|
Impedancja głośników (min) | 4 Ω |
Pasmo przenoszenia | +0/-3 dB (5 Hz - 100 kHz) , +0/-0.3 dB(20 Hz - 20 kHz) |
Stosunek sygnał/szum | PHONO MC: 90 db, PHONO MM: 96 dB, CD, etc.: 110 dB, BAL 1, 2: 114 dB |
Zniekształcenia THD | [Input 0.5 V] PHONO MC → LINE 2 OUT: 0.02% (1.2 mV rms), PHONO → LINE 2 OUT: 0.005% (1.2 V rms), CD, etc./ BAL 1, 2 → SP OUT: 0.035% (50 W/8 ohms) |
Wyjście słuchawkowe | Tak |
Tryb Pure Direct | Tak |
Korekcja tonów | Tak |
Pilot | Tak |
Głośniki A/B | Tak |
Transformator | Toroidalny |
Pobór mocy (max) | 350 |
Pobór mocy (standby) | 0,3 |
Wymiary (S x W x G) mm | 435 x 180 x 464 |
Waga kg | 24,7 |