Poprzedni
Następny

Yamaha MusicCast RX-A6A – dobra książka w nowej oprawie – recenzja Top Hi-Fi

Amplitunery Yamaha z serii Aventage już od momentu premiery wywołały sporo emocji wśród miłośników dobrego brzmienia. Ich funkcjonalność, wygląd zewnętrzny oraz rozwiązania techniczne wskazywały, że strategia Japończyków w znacznym stopniu różni się od tej obranej przez głównych konkurentów. W tym teście sprawdziliśmy, co oferuje użytkownikom Yamaha MusicCast RX-A6A. Jest to jeden z trzech amplitunerów z serii Aventage, który przeznaczony jest dla tych najbardziej wymagających.  Przetestowaliśmy funkcjonalność tej japońskiej konstrukcji oraz oceniliśmy jej brzmienie. W naszej recenzji znajdziecie także porady na temat zestawu głośników polecanych do tego amplitunera. Zachęcamy do lektury.

Yamaha_MusiCast_RX-A6A

Spis treści: Yamaha MusicCast RX-A6A – recenzja

  1. Yamaha MusicCast RX-A6A – wygląd
  2. Dostępne złącza
  3. Możliwe konfiguracje głośników kina domowego
  4. Rozwiązania techniczne
  5. Funkcjonalność sieciowa
  6. Opis brzmienia w kinie domowym
  7. Opis brzmienia w stereo
  8. Dobór zestawu głośników do amplitunera
  9. Plusy Yamaha RX-A6A
  10. Minusy Yamaha RX-A6A
  11. Podsumowanie

Yamaha MusicCast RX-A6A – wygląd

Przysłowie głosi, że nie należy oceniać książki po okładce. Idąc tym tropem, nie należy oceniać Yamaha MusicCast RX-A6A po wyglądzie obudowy. Warto jednak wspomnieć o stylistyce urządzenia, wyróżnia się bowiem pod wieloma względami. Nie jest to już klasyczne rzemiosło Yamahy, znane od lat. Japońskim konstruktorom udało się stworzyć niezwykle nowoczesne i masywne urządzenie. Już sam widok podświadomie podpowiada nam, że mamy do czynienia z wysokiej klasy amplitunerem kina domowego. Front urządzenia jest elegancki i minimalistyczny. Duże ilości aluminium, charakterystyczne dla amplitunerów poprzedniej generacji, ustąpiły tu miejsca efektownie prezentującemu się panelowi, który pokryto wysokiej jakości pleksiglasem. Aluminium nie zniknęło, ale obecnie stanowi subtelny akcent, w postaci dolnego pasa z nazwą „Aventage” pośrodku. Przetłoczenie w środkowej części panelu czołowego nadało konstrukcji optycznej lekkości i to, mimo że ten amplituner naprawdę jest duży (435 X 192 X 442 mm).

Centralne miejsce zajmuje pokaźnych rozmiarów potencjometr. Widać tutaj innowację wzorniczą, producenci amplitunerów wielokanałowych przyzwyczaili nas bowiem do umieszczania dwóch pokręteł na skrajnych bokach. Nam to umiejscowienie potencjometru bardzo odpowiada. Jest intuicyjne i łatwo po nie „sięgnąć”. Po prawej stronie widnieje wyświetlacz prezentujący podstawowe informacje, czyli odtwarzany utwór, poziom głośności, wybrany tryb DSP itp.

YAMAHA RX-A6A

Producent nie umieścił prawie żadnych przycisków fizycznych na panelu czołowym. Prawie, gdyż klasyczną formę zachował główny włącznik oraz pokrętło selektora wejść umieszczone po prawej stronie, które poza obracaniem się, ma też funkcję przycisku zatwierdzającego właśnie. Poza tymi dwoma wyjątkami, w nowym amplitunerze Yamahy zastosowano sterowanie dotykowe, które działa płynnie i jest spójne z nowoczesną linią wzorniczą urządzenia.

Na dolnym panelu znajdziemy wspomniany włącznik, złącze USB typu A do połączenia pendrive lub zewnętrznego dysku twardego. Następne w kolejności jest wejście służące do podłączenia mikrofonu kalibracyjnego. Trzecie złącze umieszczone na froncie to wyjście słuchawkowe. Trzeba przyznać, że nawet tradycjonaliści nie powinni mieć problemu z obsługą, gdyż wszystko jest opisane. Przyciski dotykowe działają bez zbędnych opóźnień.

Bardzo spodobał nam się też nowoczesny pilot, nawiązujący do stylistyki amplitunera. Został on ergonomicznie zaprojektowany, a przyciski zyskały podświetlenie.

Dostępne złącza

Tylna ścianka amplitunera wyposażona została w szeroką gamę złącz audio i video.

W pierwszym rzędzie, z lewej strony umieszczone zostało złącze komponentowe oraz kompozytowe. Są one obecnie rzadko wykorzystywane przez użytkowników, gdyż ze względu na ograniczoną przepustowość nie przenoszą obrazu w wysokiej rozdzielczości… Ale są, zatem posiadacze pokaźnych zasobów urządzeń źródłowych starego typu mogą być spokojni.

Użytkownicy mają do dyspozycji siedem wejść HDMI i trzy wyjścia, w tym jedno z obsługą zwrotnego kanału audio w rozwiniętej wersji eARC. Jedno z wyjść HDMI służy do transmisji sygnału do drugiej strefy. Ważnym jest by przy tej okazji zaznaczyć, że wszystkie gniazda HDMI w tym amplitunerze są w specyfikacji 2.1, co nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów. To oznacza brak „wąskiego gardła”, gdy w przyszłości zacznie nam przybywać źródeł wykorzystujących w pełni ten standard. To zdecydowanie czyni ten model jeszcze bardziej odpornym na upływ czasu.

Po skrajnej prawej stronie znajduje się złącze Ethernet, umożliwiające przewodowe podłączenie amplitunera do Internetu.

W drugim rzędzie, zaczynając od lewej strony, umieszczone zostały wejścia cyfrowe audio. Amplituner wyposażono w 3 złącza optyczne i 2 koaksjalne.

YAMAHA RX-A6A złącza

Yamaha MusicCast RX-A6A jak na urządzenie z naprawdę wysokimi aspiracjami przystało, została wyposażona w wejścia zbalansowane XLR oraz zbalansowane wyjście pre-out. To dość rzadki widok w amplitunerach kina domowego. Stanowi jednak wskazówkę, że producent bardzo poważnie potraktował kwestię jakości dźwięku. Miejsce po prawej stronie zajęło złącze wyzwalacza „trigger” oraz złącze do podłączenia czujnika do pilota. Trzeci rząd stanowią złącza analogowe. Yamaha MusicCast RX-A6A wyposażona została także w wejście gramofonowe. Wyjścia oznaczone jako Zone out to złącza, które mogą wysłać sygnał liniowy do 2 i 3 strefy.

Jedenaście par wyjść głośnikowych pozwala stworzyć zaawansowany system kina domowego w różnych konfiguracjach. Opisaliśmy je w poniżej.

Możliwe konfiguracje głośników kina domowego

Producent określa amplituner Yamaha MusicCast RX-A6A jako urządzenie 9.2 kanałowe. Oznacza to, że użytkownik może stworzyć system kina domowego składający się maksymalnie z 9 głośników pasywnych wraz z 2 subwooferami aktywnymi. Przypomnijmy, że podstawowy zestaw kina domowego, oznaczany jako 5.0 posiada głośnik centralny, głośniki frontowe oraz surround. Dodatkowe kanały można wykorzystać jako górne głośniki frontowe, zwane po angielsku Presence. W konfiguracji 9.2 umieszcza się także dodatkowe głośniki efektowe zwane Surround back, które poprawiają dźwięk przestrzenny wokół słuchaczy. Osoby posiadające pomieszczenie o odpowiedniej powierzchni będą mogły stworzyć rozbudowany system, który zapewni wrażenia dźwiękowe na naprawdę wysokim poziomie – bez wątpliwości mogącym równać się z tym co słyszymy w kinowych multipleksach. Dodatkowo te 9 kanałów szeroko otwiera nam drzwi do zbudowania systemu kina obsługującego najbardziej obecnie pożądany system dźwięku przestrzennego, czyli Dolby Atmos. Producent umożliwił także stworzenie systemu z bezprzewodowymi tylnymi głośnikami. Wykorzystuje się w tym celu system MusicCast, który opisaliśmy w dalszej części naszej recenzji.

Warto wiedzieć także, że użytkownik może skonfigurować system kina domowego składający się z mniejszej ilości kanałów, a pozostałe złącza głośnikowe wykorzystać do stworzenia 2-strefy, 3-strefy lub Bi-ampingu głośników. Należy przyznać, że tak zaawansowane możliwości konfiguracji posiadają jedynie flagowe amplitunery kina domowego.

YAMAHA RX-A6A

Rozwiązania techniczne

Yamaha od lat słynie z dopracowanych amplitunerów stereo oraz tych wielokanałowych. Zaprojektowanie urządzenia z tak wieloma funkcjami, które zapewni przy tym dźwięk wysokiej klasy jest bowiem dla projektantów prawdziwym wyzwaniem. Wymaga wielu testów, również tych empirycznych i dużej wiedzy technicznej. Amplituner Yamaha MusicCast RX-A6A wyposażony został w szereg autorskich rozwiązań technicznych, które mają wynieść dźwięk na najwyższy poziom.

Wszystkich nowinek technologicznych, które producent zastosował w opisywanym amplitunerze nie sposób omówić. Warto jednak wspomnieć o najważniejszych rozwiązaniach, które gwarantują wysoką jakość dźwięku.

Japoński producent wyposażył amplituner RX-A6A w technologię redukcji niepożądanych rezonansów A.R.T. Wedge (Anti Resonance Technology). Zastosowane rozwiązanie polega na odpowiednim usztywnieniu konstrukcji amplitunera oraz dodaniu dodatkowej nóżki, która usztywni całe urządzenie. Pozwoliło ograniczyć wibracje powstające podczas pracy urządzenia. To system dobrze już zakorzeniony w konstrukcyjnym DNA urządzeń wielokanałowych Yamaha.

Korekcja akustyki pomieszczenia, stosowana w amplitunerach wielokanałowych nie jest w dzisiejszych czasach rozwiązaniem przełomowym. Stosuje ją wielu producentów. Osoby decydujące się na system wielokanałowy często zapominają bowiem, jak dużą rolę odgrywa odpowiednia adaptacja akustyczna pomieszczenia. W przypadku jej braku to elektronika musi zniwelować pewne niedostatki dźwięku. Najważniejszą kwestią w przypadku systemów korekcyjnych jest jednak dokładna analiza akustyki pomieszczenia i skuteczność algorytmów. To właśnie na tym polu można poznać unikatowość rozwiązania YPAO™ R.S.C. Wielopunktowy pomiar oraz precyzyjna korekcja dźwięku, dopasowana do warunków akustycznych pomieszczenia pozwala dopasować brzmienie całego systemu bez zakupu kosztownych ustrojów akustycznych.

Okazuje się, że Yamaha wykorzystała nawet elementy sztucznej inteligencji do poprawy jakości dźwięku. Mowa o innowacyjnym systemie Surround:AI™, który w czasie rzeczywistym analizuje parametry DSP i dopasowuje brzmienie na podstawie otrzymanych wyników. Pozwala to całkowicie zanurzyć się w dźwięku pozbawionym niedoskonałości.

YAMAHA RX-A6A

Mamy bardzo dobrą wiadomość dla osób, które ze względu na wielkość pomieszczenia lub jego układ nie mogą stworzyć najbardziej rozbudowanych konfiguracji kina domowego. Dzięki funkcjom Virtual Presence Speaker i Virtual Surround Back Speaker możliwe stało się wirtualne zastąpienie fizycznych głośników – wirtualizacja dźwięku to dziś chętnie wykorzystywana przez użytkowników funkcja. Pozostańmy jednak realistami – nawet najbardziej zaawansowana technologia nie zastąpi odtwarzania dźwięku przez klasyczne głośniki. Cyfrowa technologia przetwarzania dźwięku poprawia jednak jego przestrzenność i zdecydowanie to czuć. Warto zatem ją stosować, gdy nie macie możliwości stworzenia systemu Dolby Atmos lub DTS:X.

Funkcjonalność sieciowa

Współczesne amplitunery są urządzeniami o rozbudowanej funkcjonalności sieciowej. Pozwalają użytkownikom na odtwarzanie dźwięków z różnych źródeł, w zależności od preferencji użytkownika.

Yamaha MusicCast RX-A6A wyposażona została w AirPlay 2. Ponadto amplituner odtwarza najpopularniejsze serwisy streamingowe, a użytkownicy mogą strumieniować muzykę korzystając z serwisów takich jak: Spotify, czy Tidal. Amplituner obsługuje także radio internetowe. Użytkownicy mają więc dostęp do tysięcy stacji radiowych w dobrej jakości bez ponoszenia dodatkowych opłat.

Urządzenie może zostać podłączone do systemu multiroom i nie chodzi tu jedynie o rozszerzone możliwości wcześniej wspomnianego AirPlay 2 od Apple. Amplituner AV jest kompatybilny z autorskim systemem MusicCast, opracowanym przez Yamahę i będącym jednym z najbardziej rozbudowanych tego typu rozwiązań na rynku. Sterowanie odbywa się za pomocą dedykowanej aplikacji o takiej samej nazwie. Jest ona dostępna na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS, a system zyskał wielu zwolenników ze względu na łatwą obsługę, stabilność działania oraz szeroką ofertę urządzeń kompatybilnych z tym systemem. Są wśród nich między innymi amplitunery kina domowego, wzmacniacze i amplitunery stereo oraz bezprzewodowe głośniki. Pełną gamę urządzeń współpracujących z systemem MusicCast znajdziecie tutaj.

YAMAHA RX-A6A

Opis brzmienia w kinie domowym

MusicCast RX-A6A jest amplitunerem wielokanałowym, który w połączeniu z odpowiednio dobranym zestawem głośników zapewni użytkownikom brzmienie na wysokim poziomie. Przejdźmy zatem do opisu dźwięku, który mieliśmy okazję ocenić podczas odsłuchu w jednym z naszych salonów. Testowany amplituner AV należy do wyższej klasy urządzeń wielokanałowych z serii Aventage. Da się to bez trudu odczuć podczas odsłuchu. Dźwięk jest płynny, dynamiczny i efektowny. Nie należy jednak mylić go z dźwiękiem efekciarskim. Tutaj całość pasma tworzy harmonię. Należy podkreślić, że dialogi w ścieżce filmowej są wyraźne i czuć tu mocny „focus” na ten aspekt ścieżki dźwiękowej. Przestrzenny dźwięk najnowszego amplitunera Yamahy zyskał już na przestrzeni tych kilku miesięcy uznanie sporego grona naszych Klientów.

Producent zadbał o odpowiedni balans poszczególnych składowych dźwięku w ścieżce filmowej. W połączeniu z kolumnami o uniwersalnej charakterystyce zyskacie profesjonalne kino domowe, w którym efekty audio zadowolą nawet najbardziej wybrednych. Także teoretyczne parametry dźwięku, czyli stosunek sygnału do szumu, zakres dynamiki oraz skuteczność wypadają pozytywnie.

Osoby, które zdecydują się na stworzenie systemu z Dolby Atmos lub DTS:X na pewno nie pożałują swojej decyzji. Kanały efektowe sprawiają, że dźwięk nabiera jeszcze większej przestrzenności, precyzji albo… „immersji” – to bardzo popularne dziś słowo.

Kolumny głośnikowe Bowers & WIlkins

Opis brzmienia w stereo

Teoretycznie każdy amplituner AV przystosowany jest do odtwarzania muzyki w stereo. W praktyce, mimo pokaźnej mocy wyjściowej, duża część konstrukcji wielokanałowych nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom osób, które miały już styczność z klasycznymi systemami stereofonicznymi. Wszystko przez uproszczenia w konstrukcji końcówek mocy oraz dużą ilość układów elektronicznych, które zmniejszają czystość dźwięku. Istnieją jednak amplitunery, które bardzo dobrze radzą sobie z odtwarzaniem dźwięku stereo. Z reguły są to wyżej pozycjonowane w ofercie modele, w których producent nie oszczędzał na komponentach oraz zastosował odpowiednie rozwiązania techniczne. Postanowiliśmy sprawdzić, do której grupy bardziej pasuje Yamaha MusicCast RX-A6A. Podłączyliśmy do niego głośniki 603 S2 Anniversary Edition od Bowers & Wilkins i korzystając z zasobów Internetu, zaczęliśmy słuchać muzyki.

Odsłuch rozpoczął ostatni krążek Davida Bowiego, czyli „Blackstar”. Ta płyta ma niezwykle bogaty przekaz instrumentalny, wokalny, a także emocjonalny. Naszym zdaniem czystość i klarowność dźwięku była na wysokim poziomie. Dało się usłyszeć, że bas nie jest elementem dominującym, jest nieco uszczuplony w swoich najniższych rejestrach, ale to pozwoliło skupić się na detalu. Osoby lubiące mocno zaakcentowany bas albo dokonają potrzebnych korekt w bogatych ustawieniach amplitunera, albo zdecydują się na wsparcie swojego systemu subwooferem. Dodatkowym atutem tego drugiego rozwiązania będzie jeszcze bardziej spektakularny dźwięk podczas projekcji filmów. Rozgadaliśmy się... a w odwodzie czekają kolejne muzyczne przemyślenia.

Utwór „Limit to Your Love” Jamesa Blake’a, który idealnie nadaje się do testowania sprzętu audio, zabrzmiał z oczekiwanym rozmachem. W odpowiednich fragmentach utworu odczuliśmy w uszach wibracje, które świadczą o wierności odtworzenia dźwięku.

Podczas odsłuchu charakterystycznego brzmienia utworu „Black is Black” Los Bravos sybilanty nie dokuczały nam, a charakterystyczne brzmienie odtworzone było bez przekłamań. Dało się usłyszeć nieco wycofany wokal względem wysokich tonów.

Dynamika jest jednym z najważniejszych aspektów brzmienia w każdym zestawie audio. Niezależnie od gatunku słuchanej muzyki wpływa ona na całościowy odbiór dźwięku. Niezwykły utwór „Papilon” zespołu Editors pozwolił znaleźć się w centrum akcji. Polecamy obejrzeć teledysk i wsłuchać się w tekst, aby zrozumieć emocje i przesłanie tego utworu.

Po tych doświadczeniach diametralnie zmieniliśmy kierunek muzyczny. „Walkiria”, skomponowana przez Richarda Wagnera to wiekopomne dzieło, będące z gatunkowego punktu widzenia dramatem muzycznym. Wierność odtworzenia poszczególnych planów i tła poszczególnych instrumentów w tym utworze stanowi o klasie sprzętu. Po odsłuchu „Walkirii” nie czuliśmy niedosytu. Słychać było, że scena rozciąga się nie tylko na boki, ale także dało się usłyszeć poszczególne plany w głębi, co w przypadku amplitunerów kina domowego nie jest standardem.

Odsłuch postanowiliśmy zakończyć w wielkim stylu. Odtworzyliśmy zatem kantatę sceniczną „Carmina Burana” skomponowaną przez Carla Orffa. To niezwykłe dzieło w oryginale wykonywane jest przez stuosobową orkiestrę. Za warstwę wokalną odpowiada czterystuosobowy chór. Posłuchaliśmy zatem kilku części tego dzieła, które znacznie się od siebie różnią pod względem warstwy wokalnej i instrumentalnej. Naszym zdaniem amplituner MusicCast RX-A6A poradził sobie z tym niełatwym zadaniem, ukazując rozmach dzieła niemieckiego kompozytora.

YAMAHA RX-A6A i głośniki Bowers & Wilkins

Dobór zestawu głośników do amplitunera

Amplituner wielokanałowy stanowi „serce” każdego systemu kina domowego. To urządzenie między innymi napędza kolumny i nadaje im charakter brzmienia. Odpowiedni dobór kolumn do zestawu kina domowego powinien być przemyślaną decyzją, popartą odsłuchem. Uniwersalna charakterystyka brzmienia amplitunera Yamahy sprawia, że dobór głośników nie będzie trudny. Dodatkowym plusem jest pokaźna moc wyjściowa, która sprawia, że nawet w konfiguracji 9.2 amplituner AV będzie dysponował odpowiednią rezerwą mocy. Na podstawie naszego doświadczenia oraz odsłuchów wielu kolumn możemy polecić Wam dwie serie głośników. Będą one stanowiły zgrany duet z amplitunerem Yamaha RX-A6A.

Pierwszą propozycją głośników, które polecamy do amplitunera Yamaha MusicCast RX-A6A są przedstawione już kilka akapitów wyżej Bowers & Wilkins z serii 600. Tego legendarnego, brytyjskiego producenta nie trzeba nikomu przedstawiać. Najnowsza generacja głośników z tej serii posiada szereg udoskonaleń, które ponownie pozwoliły „pchnąć” rozwój naprzód.

Gama modeli obejmuje głośniki podłogowe Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary Edition, podstawkowe 606 S2 Anniversary Edition oraz nieco mniejsze 607 S2 Anniversary Edition. Zestaw uzupełnia głośnik centralny HTM6 S2 Anniversary Edition. Dostępne są także trzy modele subwooferów – ASW608, ASW610 oraz ASW610XP. Pozwala to dopasować zestaw kolumn do rozmiaru pomieszczenia oraz preferencji użytkownika.

Sugerujemy, aby jako kolumny frontowe zastosować kolumny podłogowe 603 S2. „Fronty” są jednym z najbardziej obciążonych kanałów w kinie domowym (o stereo nie wspominając). Warto więc wybrać sprawdzone konstrukcje podłogowe, które zagwarantują dźwięk na wysokim poziomie.

Rekomendowane przez nas głośniki cechują się dynamicznym i klarownym brzmieniem. Z amplitunerem japońskiego producenta tworzą one zgrany duet, w którym żadna część pasma nie dominuje nad resztą.

Kolumny Bowers & Wilkins z serii 600 dostępne są w trzech kolorach wykończenia: czarnym, białym oraz dębowym.

Kolumny głośnikowe Bowers & Wilkins

Drugim zestawem głośników, jaki rekomendujemy są konstrukcje niemieckiego ELAC’a z serii  Solano. W jej skład wchodzą głośniki podstawkowe BS 283, podłogowe FS 297 oraz głośnik centralny CC 281.

Możliwości konfiguracji są co prawda nieco mniejsze niż w przypadku propozycji od Bowers & Wilkins, to jednak wiele cech sprawia, że warto rozważyć tę propozycję. Po pierwsze, charakterystyka brzmienia Elac Solano jest całkowicie odmienna od propozycji brytyjskiej. Dźwięk jest bardziej naznaczony basem, doświadczycie więc najprawdopodobniej sprężystego i nisko schodzącego basu, który potrafi wręcz zaskoczyć swoją potęgą. Dźwięk jest ponadto otwarty, energetyczny, a od lat rozwijana technologia wstęgowego głośnika wysokotonowego „robi robotę” gdy potrzebny jest „gładki błysk” w górnych rejestrach dźwięku. Osoby lubiące żywiołowe granie z pewnością zainteresują się głośnikami z serii Elac Solano.

Warto także zwrócić uwagę na wygląd głośników. Są to konstrukcje wyróżniające się niezwykle ciekawą stylistyką. Producentowi udało się połączyć elegancję z nowoczesnością, a większość Klientów bardzo pozytywnie ocenia ich wzornictwo. Jeśli zatem chcecie wybrać głośniki, które wyróżnią się ciekawym wyglądem, Elac Solano z pewnością Wam to zapewnią.

Kolumny głośnikowe ELAC

Plusy Yamaha RX-A6A

Rozbudowana funkcjonalność.  Szeroki i przemyślany dobór funkcji sprawia, że urządzenie jest niezwykle uniwersalne. Osoby z apetytem na Dolby Atmos będą zachwycone.

Dopracowana aplikacja. Aplikacja MusicCast działa płynnie, jest intuicyjna w obsłudze.

Ekosystem urządzeń Yamaha. To jeden z najbardziej rozbudowanych tego typu systemów na rynku, a to pozwala „wpisać” amplituner w bardzo obszerny scenariusz multiroom.

Nowoczesne i atrakcyjne wzornictwo. Stylistyka amplitunera jest ciekawa i nowoczesna. Duże pokrętło głośności „robi robotę” i jest sprytnym łącznikiem między tym co stare, klasyczne, a tym co nowoczesne i postępowe. Urządzenie bez wątpienia będzie stanowiło także wizualną ozdobę wnętrza.

Jakość dźwięku. Klarowny dźwięk bez wyostrzeń sprawia, że Yamaha RX-A6A dobrze radzi sobie z różnymi gatunkami muzyki. Zapewnia czysty dźwięk podczas seansu filmowego i ciekawe, wielowymiarowe i w pewnych aspektach również „szlachetne” brzmienie przy odsłuchu stereo.

Minusy Yamaha RX-A6A

Nowy design. Coś co jest atutem, może też okazać się „wyzwaniem” dla fanów marki. Na pewno przed podjęciem decyzji warto zobaczyć ten amplituner na żywo.

Niskie tony. Amplituner dysponuje dużym potencjałem w tym zakresie, ale mogą się znaleźć osoby, które przy ustawieniu „Pure Direct” odczują niedobór w kwestii basu. To jednak multimedialny amplituner z ogromnymi możliwościami redefiniowania dźwięku, więc wszystko można tu wyregulować.

Wyświetlacz. Mógłby być nieco większy, a przez to czytelniejszy. Jednocześnie ciężko wskazać go jako „minus krytyczny”. To już znak czasów, że coraz częściej nowe amplitunery kupują osoby, które są przyzwyczajone do obsługi aplikacją, która tu gra pierwsze skrzypce.

Podsumowanie

MusicCast RX-A6A to amplituner kina domowego, który wyróżnia się pod wieloma względami. Przede wszystkim jest to urządzenie o szerokich możliwościach konfiguracji systemu wielokanałowego i rozbudowanej funkcjonalności. Recenzowany model wyróżnia też ciekawe i nowoczesne wzornictwo, które wyróżnia się na tle innych urządzeń i przyciąga uwagę.

Producent zapowiedział długie wsparcie aktualizacjami dla tego modelu, dzięki czemu nabywcy mogą być pewni, że ich amplituner kina domowego przez długie lata będzie z powodzeniem pełnił rolę „mózgu” dla systemu domowej rozrywki.

Po przeprowadzonych testach możemy z pewnością stwierdzić, że zarówno funkcjonalność sieciowa, jak i aplikacja MusicCast działają bez zarzutu. Menu ekranowe oferuje zaawansowane możliwości konfiguracji. Znajdziemy tutaj opcje pozwalające na ustawianie poziomów dźwięku czy korekcji odległości głośników. Dzięki temu można dopasować wiele ustawień dźwięku do własnych oczekiwań oraz posiadanych głośników.

Porównaliśmy parametry dźwięku z podobnymi urządzeniami, a nasze empiryczne wnioski pozwoliły na wydanie pozytywnego werdyktu. Brzmienie amplitunera jest dynamiczne i klarowne, Yamaha wiernie odtwarza ścieżkę dźwiękową w filmach, zapewniając angażujący dźwięk. Dzięki odpowiedniej rezerwie mocy użytkownicy otrzymują potężny dźwięk przestrzenny. Właścicielom większych pomieszczeń, lubiących nisko schodzący bas, rekomendujemy zakup subwoofera, który wzmocni efekty audio.

Naszym zdaniem amplituner Yamaha MusicCast RX-A6A ze względu na jakość podzespołów, oferowane brzmienie oraz funkcjonalność, należy zaliczyć do najlepszych amplitunerów w swojej kategorii.

Chcąc poznać możliwości omawianego modelu zapraszamy na odsłuch do wybranego salonu sieci Top Hi-Fi & Video Design. Po wcześniejszym umówieniu #EksperciDobregoBrzmienia zaprezentują Państwu Yamaha MusicCast RX-A6A, a ponadto pomogą w doborze głośników oraz akcesoriów do zestawu audio.

Czytaj więcej o sprzęcie audio:

A może chcesz poczytać nasze artykuły z obszaru filmów i muzyki?



Poprzedni
Powrót do aktualności
Następny

Polecane

Umów się na prezentację w salonie

W każdym z naszych salonów znajduje się sala odsłuchowa, w której w miłej atmosferze zaprezentujemy Ci brzmienie wybranego przez Ciebie sprzętu audio.

Umów się na spotkanie

Zobacz listę salonów

Umów

Top Hi-Fi & Video Design

Salony firmowe

Salony firmowe

Top Hi-Fi & Video Design: