Poprzedni
Następny

Spotify Stream On 2023 – co nowego? Zobacz zaprezentowane przez Spotify nowości w aplikacji oraz nowe narzędzia

Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On ogłoszone zostały nowe rozwiązania i narzędzia dla aplikacji Spotify, które mają pomóc twórcom muzyki oraz podcastów w rozwijaniu ich karier, m.in. dzięki łatwiejszemu dotarciu do fanów. Ponadto zaprezentowano też nowy UX aplikacji, który ma jeszcze bardziej wciągać użytkownika w świat muzyki. Zatem co znajdziemy wśród nowości na Spotify?

Stream on Spotify Music and Podcasts

photo: newsroom.spotify.com

Stream On 2023 - wizja przyszłości Spotify

Artyści, autorzy piosenek, twórcy wideo i treści, podcasterzy i fani z całego świata dołączyli w Los Angeles do Spotify na drugą edycję wydarzenia Stream On. Nie zabrakło także wielu znanych osobistości z różnych branż i podczas tego eventu pojawiły się - osobiście lub wirtualnie - takie ikony jak choćby Alex Cooper, Bill Simmons, Ed Sheeran, Emma Chamberlain, Jennifer Lopez, Halsey, The Jonas Brothers czy Karol G. Wszystko po to, aby podzielić się inspirującymi historiami oraz poznać nowe narzędzia i funkcje, które zaprezentowane zostały przez szefa szwedzkiej platformy streamingowej.

"Stream On to wszystkie sposoby, dzięki którym wprowadzamy Spotify w życie i przekazujemy twórcom na wszystkich etapach ich kariery, że jesteśmy otwarci na biznes. Skupiamy się na budowaniu najlepszego domu dla nich - miejsca, w którym mogą rozpocząć karierę, prosperować i rozwijać się, a świat może być inspirowany ich kreatywnością. I to właśnie robimy od prawie 17 lat: budujemy, ulepszamy i na nowo wyobrażamy sobie ten dom, aby jeszcze lepiej zaspokoić potrzeby twórców i pomóc im wytyczyć nowe ścieżki do sukcesu" - powiedział założyciel i dyrektor generalny Spotify Daniel Ek.

Odnowiony interfejs aplikacji Spotify

Spotify zaprezentowało nowy, dynamiczny interfejs na urządzeniach mobilnych opracowany z myślą o głębszym odkrywaniu i bardziej znaczącej więzi między artystami i fanami. Celem jest zapewnienie fanom jeszcze bardziej aktywnej roli w procesie odkrywania dźwięku, a twórcom większej przestrzeni na dzielenie się swoją pracą.

Własne playlisty Spotify to jedna z silniejszych stron serwisu

Photo by Haithem Ferdi on Unsplash

Dzięki zaawansowanym rekomendacjom, nowym obrazom oraz zupełnie nowemu, interaktywnemu wyglądowi, nowy interfejs sprawia, że odkrywanie nowych materiałów audio jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej i pomaga użytkownikom poznać kolejnego ulubionego artystę, podcast czy książkę. Chodzi o to, aby zmniejszyć dystans między twórcami a fanami i stworzyć scenę dla długotrwałych, trwałych połączeń, które wykraczają poza sukces wirusowy.

Nowy Spotify będzie stopniowo wdrażany do naszych ponad 500 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników począwszy od dzisiaj. Oto co nowego na Spotify znajdziemy:

  • Spotify Home - nowa funkcja obejmuje możliwość przewijania krótkich zapowiedzi różnorodnych utworów, podcastów czy audiobooków. Następnie wystarczy jedno kliknięcie, aby wybraną treść odtworzyć, zapisać, ściągnąć lub udostępnić.

  • Klikając w wybraną kategorię, np. Muzyka czy Podcasty i Programy, możemy posłuchać i obejrzeć zapowiedzi treści, które będą pojawiały się na podstawie przesłuchanych przez nas wcześniej w aplikacji nagrań. Funkcja ta zostanie też wprowadzona dla najpopularniejszych list odtwarzania, takich jak Discover Weekly, Release Radar, New Music Friday i RapCaviar.

  • Autoplay for Podcasts - podobnie jak w przypadku słuchania muzyki, udostępniona została funkcja automatycznego odtwarzania podcastów - gdy podcast się skończy, automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego odcinka, który odpowiada gustom użytkownika i jest dla niego istotny.

  • Smart Shuffle - użyj przycisku Shuffle, aby aktywować tę funkcję. Jak tylko ją włączysz, będziesz mógł zacząć słuchać swojej playlisty wymieszanej z nowymi rekomendacjami, które pasują do klimatu.

Raport Loud & Clear

Spotify zaprezentowało również coroczny raport dotyczący tantiem, Loud & Clear. Według niego coraz większa liczba artystów odnosi sukcesy większe niż kiedykolwiek. Liczba artystów generujących 1 mln $, a także tych generujących powyżej 10 000 $, wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Ponadto szwedzka marka szacuje, że 50 000. najlepiej zarabiający artysta na Spotify wygenerował ponad 50 000 dolarów we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.

Loud & Clear pokazuje również, że Spotify wypłaca większość z każdego dolara wygenerowanego przez siebie za muzykę - prawie 70% - z powrotem do branży, a wszystkie wypłaty Spotify dla posiadaczy praw do muzyki zbliżają się do 40 miliardów dolarów.

Aplikacja Spotify będzie stopniowo aktualizowana na przestrzeni 2023 roku

Photo by Fath on Unsplash

Nowe możliwości dla twórców muzyki i podcastów

Spotify cały czas rozbudowuje pakiet narzędzi, aby pomóc artystom dotrzeć do fanów, którzy najbardziej pokochają ich muzykę. Oto kilka nowych funkcji, które będzie można znaleźć w sekcji Kampanie w Spotify dla Artystów:

  • Marquee to pełnoekranowa, sponsorowana rekomendacja nowego wydania, która skupia się na dotarciu do słuchaczy, którzy wykazali zainteresowanie muzyką danego artysty.

  • Discovery Mode to narzędzie, dzięki któremu artyści i ich zespoły identyfikują priorytetowe utwory, a Spotify doda ten sygnał do algorytmów kształtujących spersonalizowane sesje odsłuchowe.

  • Showcase to mobilna karta w naszym zupełnie nowym kanale głównym, która przedstawia muzykę artysty - czy to nowe wydawnictwo, czy katalog - prawdopodobnym słuchaczom. Spotify rozpoczyna testowanie tej funkcjonalności z artystami i wytwórniami, a w najbliższej przyszłości udostępniona zostanie szerzej.

Dodatkowo Spotify ma wprowadzić nowe narzędzia do wyszukiwania koncertów, które pomogą upewnić się, że słuchacze nigdy nie przegapią kolejnego koncertu. Użytkownicy zaczną widzieć oferty handlowe i listy koncertów w znacznie większej liczbie miejsc w całej aplikacji. Jeśli jakiś koncert wpadnie fanom w oko, mogą oni stuknąć nowy przycisk "interested", aby zapisać go w swoim kalendarzu w Live Events Feed.

Spotify rozszerza również swój program Fans First o kolejnych artystów, dzięki czemu czołowi słuchacze otrzymają e-maile i powiadomienia, które dają im specjalny dostęp do przedsprzedaży koncertów i ekskluzywnych towarów.

Kiedy Spotify Hi-Fi?

Oczywiście cieszą nas zapowiadane nowości Spotify na 2023 rok, ale mamy tu też bardzo mocny niedosyt. Otóż w lutym 2023 roku minęły 2 lata od zapowiedzenia przez Szwedów planu Spotify Hi-fi, który miał wreszcie wprowadzić serwis streamingowy na salony muzyki podanej w wysokiej rozdzielczości. Już od dłuższego czasu posiadacze rozbudowanych systemów stereo zgłaszają, że Spotify znacznie odstaje pod kątem oferowanego dźwięku od konkurencji takiej jak np. Tidal. Zatem włodarze serwisu ze Szwecji - najbardziej czekamy na tę (2-letnią) nowość!

Przeczytaj również nasze pozostałe treści:


Muzyka potrafi pisać najlepsze historie. Usłysz swoją, dzięki Top Hi-Fi & Video Design



Poprzedni
Powrót do aktualności
Następny

Polecane

Umów się na prezentację w salonie

W każdym z naszych salonów znajduje się sala odsłuchowa, w której w miłej atmosferze zaprezentujemy Ci brzmienie wybranego przez Ciebie sprzętu audio.

Umów się na spotkanie

Zobacz listę salonów

Umów

Top Hi-Fi & Video Design

Salony firmowe

Salony firmowe

Top Hi-Fi & Video Design: