Poprzedni
Następny

Polestar 3 – nowy owoc współpracy Bowers & Wilkins i Polestar

Średnia ocen: 5
(6 ocen) 6 komentarzy

Polestar – producent pojazdów elektrycznych klasy premium – zaprezentował pierwszy w historii tej marki SUV elektryczny. Został on wyposażony w wysokiej jakości system głośnikowy renomowanej brytyjskiej marki Bowers & Wilkins.

Polestar 3 Bowers & Wilkins

W najnowszym elektrycznym SUV-ie Polestar 3 zainstalowano łącznie 25 głośników Bowers & Wilkins. Wykorzystują one rozwiązania techniczne znane z referencyjnych przetworników elektroakustycznych brytyjskiego producenta sprzętu audio, w tym membrany średniotonowe Continuum i głośnik wysokotonowy o konstrukcji Tweeter-on-Top.

Brzmienie True Sound i duża moc

System audio zamontowany w pojeździe Polestar 3 gwarantuje niezrównane wrażenia słuchowe i słynną jakość dźwięku Bowers & Wilkins, określaną jako True Sound, co oznacza pełne detali, a jednocześnie naturalne brzmienie.

Na uwagę zasługuje duża moc zestawu, która wynosi 1610 W. Użytkownik ma możliwość odtwarzania dźwięku przestrzennego 3D Surround Sound i Dolby Atmos, który generowany jest z wykorzystaniem głośników zamontowanych wysoko we wnętrzu samochodu.

Zaprojektowany od podstaw

Samochodowy system nagłośnieniowy został opracowany od podstaw we współpracy z firmą Polestar i dostrojony przez zespół inżynierów Bowers & Wilkins odpowiedzialnych m.in. również za renomowane głośniki z serii 800 Diamond, które wykorzystywane są w najlepszych studiach nagraniowych na całym świecie, w tym w słynnym londyńskim Abbey Road Studios. Pozwoliło to uzyskać optymalne pozycje dla poszczególnych przetworników elektroakustycznych zainstalowanych w nowym SUV-ie Polestar 3, a tym samym zapewnić możliwie najlepszy dźwięk.

Bowers & Wilkins i Polestar 3

Innowacyjne rozwiązania

Dopełnieniem wyjątkowo nowoczesnego wnętrza samochodu są wykonane na zamówienie maskownice głośników ze stali nierdzewnej. Stanowią idealne połączenie przejrzystości dźwięku i pięknego wyglądu. System audio obejmuje również szereg wstępnie zaprogramowanych scen dźwiękowych, pozwalających na dopasowanie środowiska odsłuchowego do preferencji użytkownika. Jednym z dostępnych jest tryb pozwalający poczuć się słuchaczowi jak w słynnej sali koncertowej ze szwedzkiego Göteborga.

Głośniki zintegrowane z zagłówkami umożliwiają przekazywanie podróżującym ukierunkowanych instrukcji nawigacyjnych, natomiast system „inteligentnych” mikrofonów pozwala kierowcy odebrać rozmowę telefoniczną bez przerywania słuchania muzyki pozostałym pasażerom.

Zaawansowany układ głośników

W systemie audio nowego samochodu elektrycznego marki Polestar zastosowano pięć aluminiowych, podwójnych kopułek Nautilus™. Układ głośników obejmuje centralny głośnik wysokotonowy (Tweeter-on-Top), optymalizujący precyzję i wysokość sceny dźwiękowej oraz przednie lewe i przednie prawe głośniki wysokotonowe ulokowane w słupkach, gwarantujące spójność i odpowiednią szerokość sceny dźwiękowej.

Siedem stożkowych głośników średniotonowych z membraną Continuum™ umieszczono w desce rozdzielczej oraz przednich i tylnych drzwiach, zapewniając tym samym naturalne przetwarzanie głosów i instrumentów wszystkim podróżującym pojazdem elektrycznym Polestar 3.

Ponadto w przednich i tylnych drzwiach umieszczono cztery głośniki niskotonowe typu long-throw (o dużym skoku membrany) oraz łącznie osiem głośników szerokopasmowych: cztery w zagłówkach i cztery w suficie nad fotelami. Nie zabrakło również subwoofera Fresh Air® z przetwornikiem niskotonowym o średnicy 250 mm (zamontowany w bagażniku).

To dopiero początek

Polestar planuje wprowadzać na rynek jeden nowy pojazd elektryczny rocznie, zaczynając od Polestar 3 - pierwszego elektrycznego SUV-a, debiutującego w październiku 2022 roku. W 2023 roku ma pojawić się Polestar 4 – mniejszy elektryczny SUV o nadwoziu typu coupe. W 2024 roku planowane jest wprowadzenie na rynek modelu Polestar 5 – 4-drzwiowego pojazdu sportowego (GT), będącego produkcyjną ewolucją Polestar Precept – samochodu koncepcyjnego Polestar z 2020 roku, który pokazuje przyszłą wizję marki w zakresie designu, technologii i zrównoważonego rozwoju. Ponieważ firma dąży do zmniejszenia swojego wpływu na klimat z każdym nowym modelem, Polestar ma na celu wyprodukowanie w pełni neutralnego klimatycznie samochodu do 2030 roku.



Poprzedni
Powrót do aktualności
Następny
5
Ocena:
Średnia ocen: 5

(6 ocen)

Polecane

Umów się na prezentację w salonie

W każdym z naszych salonów znajduje się sala odsłuchowa, w której w miłej atmosferze zaprezentujemy Ci brzmienie wybranego przez Ciebie sprzętu audio.

Umów się na spotkanie

Zobacz listę salonów

Umów

Top Hi-Fi & Video Design

Salony firmowe

Salony firmowe

Top Hi-Fi & Video Design: