Chiński gigant technologiczny uruchomił w Europie platformę streamingową do transmisji muzyki. Zasoby muzyczne Huawei Music opierają się o zbiory trzech największych wytwórni – Universal Music Group, Sony BMG i Warner Music Group.

Huawei Music oficjalnie wprowadzono na rynek w 16 europejskich krajach (między innymi w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii), Huawei stopniowo będzie wprowadzał nową platformę muzyczną do reszty europejskich krajów w nadchodzących miesiącach. Dokładne daty premiery przyszłych wdrożeń nie zostały jeszcze ogłoszone.
Co zaoferuje Huawei Music?
Aby przyciągnąć nowych użytkowników i wspierać fanów muzyki w czasie pandemii koronawirusa, Huawei zaoferuje Europejczykom swoją aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki bez opłat przez trzy miesiące. Osoby, które chcą skorzystać z promocji, muszą zarejestrować się do 26 kwietnia. Po upływie okresu testowego, usługa Huawei Music będzie kosztować około 9,99 EUR miesięcznie.
Usługa przesyłania strumieniowego muzyki Huawei, dzięki obecności w Chinach i innych azjatyckich krajach ma mieć 160 milionów użytkowników. W Europie subskrybenci będą mieli do dyspozycji około 1,2 miliona albumów i 50 milionów utworów.
Dla porównania, Spotify posiada ponad 270 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, w tym około 125 milionów subskrybentów premium. Z czego w Europie mieszka około 80 milionów użytkowników Spotify.
Chiński gigant zagrozi Szwedom?
Serwis streamingowy może namieszać na europejskim rynku muzycznym, Huawei Music oprócz ogromnego zbioru muzyki oferuje wyższy bitrate od popularnego Spotify. Huawei Music, w jakości Super, oferuje bitrate na poziomie 640 kbps (Spotify oferuje streaming w 320 kbps, natomiast Tidal w opcji HiFi aż 1411 kbps). Propozycja chińskiego giganta na tle konkurencji wyróżnia się opcjami użytkowymi – Huawei przygotował specjalny segment muzyki dostosowanej pod względem tempa do uprawiania różnego rodzaju sportów, wyposażył również aplikację sterującą w funkcję imprezową. Ta pozwala na synchronizację wielu urządzeń mobilnych w celu uzyskania efektu przestrzennego.
Komentarze